İngilizce dil öğreniminde aile faktörü önemlidir. Bu bağlamda, aileleri üç grupta değerlendirebiliriz.
Birinci Grup Aileler: Erken yaşta, okul öncesi dönemde, hatta doğduğu andan itibaren çocuğu ile Türkçe yerine İngilizce konuşan ebeveynler.
Bu aile grubu için temel soru “Çocuğumuza İngilizce’yi nasıl ve ne zaman öğretmeliyiz?” sorusudur.
İkinci Grup Aileler: Çocuklarını özel okullara gönderen ailelerdir.
İngilizce dil eğitimi için özel okullar avantajlıdır. Özel okulların avantajı çocuğun neredeyse haftada 3-4 gün yabancı dil dersine maruz kalması ve dil öğretim materyallerine erişiminin kolay olmasıdır.
Bu aile grubu için temel sorusu da ‘‘Çocuğumuza özel okulda yeterince İngilizce eğitimi veriliyor mu?’’ sorusudur.
Üçüncü Grup Aileler: Çocukları, yabancı dil kurslarında haftada bir ya da iki gün İngilizce’ye maruz kalan ailelerdir.
Bu aile grubundaki çocuklar İngilizce dil öğreniminde, uygun dil eğitim modelinin uygulanmaması, haftalık ders saatleri ile diğer aktivitelerin çeşitliliği ve süresinin az olması, materyallerin içeriğinin yeterli olmaması gibi nedenlerle diğer gruplara göre daha dezavantajlıdır.
Vizyondaki Dil İngilizce Liv English:
Uluslararası dil eğitim modeli ile haftalık ders saatleri, kulüpleri, aktiviteleri, projelerinin içerikleri ve süreleri, öğretim materyallerinin çeşitliliği ve amaca uygunluğuyla diğer yabancı dil kurslarından daha farklı ve etkili kılmakta ve gruptaki aileleri de dezavantajlı gruptan çıkmaları sağlanır.
Vizyondaki Dil İngilizce Liv English’in İngilizce dil eğitimindeki uluslararası yaklaşımını ve uygulamalarını inceleyebilirsiniz.