cefr
04.07.2025

CEFR

Diller için Ortak Avrupa Referans Çerçevesi (Common European Framework of Reference for Languages)-CEFR, dil yeterlilik seviyelerini uluslararası standartlara göre değerlendiren ve referans alan bir sistemdir.

Bir yabancı dildeki becerilerinizi ne kadar iyi konuşup anladığınızı değerlendiren Avrupa Konseyi tarafından da önerilen uluslararası bir standarttır.

Dil becerilerinin ölçülmesi için kullanılır ve dillerin öğrenimi ile öğretimi için bir çerçeve sunar.

Bu çerçeve, dil yeterlilik düzeylerini tanımlamak için kullanılır ve dünya genelinde dil eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır.

CEFR (Diller için Ortak Avrupa Referans Çerçevesi), dil öğrenimi ve öğretimi açısından önemi:

  1. Standartlaştırma: Farklı ülkelerdeki dil programları arasında tutarlılık sağlar. Kursiyerlerin dil becerileri, uluslararası kabul görmüş bir ölçüde değerlendirilebilir.
  2. Hedef Belirleme: Kursiyerlerin dil öğrenme süreçlerinde hedef koymalarına yardımcı olur. Her seviye, belirli becerilerin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) ne şekilde edinileceğini belirler.
  3. Değerlendirme ve Sertifikalandırma: CEFR bazlı testler ve sertifikalar, kursiyerlerin dil yeteneklerini uluslararası düzeyde tanıma fırsatı sunar. İş başvurularında veya eğitim programlarına kabul süreçlerinde faydalı olabilir.
  4. Öğrenme Materyalleri: CEFR, dil öğrenme materyallerinin ve ders programlarının geliştirilmesinde bir kılavuz olarak kullanılır. Böylece kursiyerlerin ihtiyaçlarına uygun kaynaklar üretilir.
  5. Öz Değerlendirme: Kursiyerlerin kendi dil becerilerini değerlendirmelerine olanak tanır. Bu, öğrenme süreçlerini daha bilinçli ve amaçlı hale getirir.
  6. Uluslararası İletişim: CEFR, farklı dillerdeki bireyler arasında iletişim kurmayı ve etkileşimi teşvik eder, çünkü ortak bir referans noktası sağlar.

Bu nedenlerden dolayı, CEFR dil öğreniminde ve öğretiminde yaygındır.

CEFR, dillerin öğrenilmesi ve öğretilmesi için kullanılan uluslararası bir standarttır.

Bu çerçevede, dil becerileri altı seviyede (A1, A2, B1, B2, C1ve C2) sınıflandırılır,

Bu seviyeler, dil becerilerini geliştirdikçe kişinin ilerlemesini ve yeterliliklerini değerlendirmek için kullanılır.

A Seviye (Temel Kullanıcı)  

A1 (Başlangıç Düzey):

  • Basit ifadeleri anlama ve kullanma.
  • Kendine ve başkalarına tanıtma.
  • Günlük ihtiyaçlarla ilgili temel iletişim kurma.

A2 (Orta Öncesi Düzey): 

  • Günlük yaşamda sıkça karşılaşılan ifadeleri anlama.
  • Basit iletişim kurma, alışveriş yapma, yön sorma gibi temel konularda kendini ifade etme.

B Seviye (Bağımsız Kullanıcı)

B1 (Orta Düzey):

  • Aile, iş, okul gibi tanıdık konularda metinleri anlama.
  • Seyahat sırasında karşılaşılabilecek durumlarla başa çıkma.
  • Kısa ve basit bağlamlarda fikirleri ifade etme.
B2 (Orta Üstü Düzey): 
  • o Daha karmaşık metinleri anlama ve belirli bir konuda detaylı konuşma.
  • o Abartısız, doğal bir şekilde iletişim kurma.
  • o Görüş bildirme ve savunma yapabilme yeteneği.
C Seviye (Yetkin Kullanıcı)
C1 (İleri Düzey): 
  • o Uzun ve karmaşık metinleri anlayabilme.
  • o Akıcı ve doğal bir şekilde ifade edebilme.
  • o Akademik ve profesyonel bağlamlarda etkili iletişim kurma.
C2 (Yetkin Düzey):
  • o Neredeyse anadil seviyesinde dil kullanabilme.
  • o Karmaşık metinleri anlama ve ince ayrıntıları kavrayabilme.
  • o Hem sözlü hem de yazılı olarak çok etkili bir iletişim sağlama.

bu seviyeler, kursiyerlerin yaş ve seviyelerine göre uyarlayabilir.

ingilizce-dil-egitimi-uygulama-modelimiz
16.12.2024
Liv English

İngilizce Dil Eğitimi Uygulama Modelimiz

Diller İçin Avrupa Ortak Referans Çerçevesi – CEFR tanımlayıcı ve değerlendirme ...

Devamı
avrupa-dil-portfolyosu
05.12.2024
Liv English

Avrupa Dil Portfolyosu

Avrupa Dil Portfölyosu, bireylerin dil becerilerinin, yeterliliklerinin ve deneyimlerinin kaydedildiği ...

Devamı
cefr-ve-liv-english
15.12.2024
Liv English

CEFR ve Liv English

Diller için Ortak Avrupa Referans Çerçevesi (Common European Framework of ...

Devamı
soru-icon