Gerçek Hayattaki Hedeflere Yaklaşım İlkelerimiz
İhtiyaç Analizi:
- Kursiyerlerin, CEFR tanımlayıcılarına göre bulundukları yer ile kurs hedeflerine ulaşmak için olmaları gereken yer arasındaki 'boşluğu' doldurmak için gerekli adımları planlanır.
Materyaller
- Her seviyede özgün materyaller kullanarak, kursiyerlerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunur.
- Dili bağlam içinde sunan materyaller kullanılır.
- Sınıfın dışında belirli özgün malzemelerin kullanılması teşvik edilir.
Uygulamada İlkelerimiz
Etkili Koşullar Yaratmak:
- Her öğrenciyle profesyonel bir ilişki kurulur ve destekleyici bir ortam sağlanır.
Öğrenci Odağı:
- Kurs programı takip edilirken, belirlenmiş bir programa katı bir şekilde bağlı kalmak yerine, öğrencilerin ilgisini çeken konulara esnek bir şekilde tepki verilir.
Güçlendirme:
- Kursiyerler, iletişimsel dil stratejilerini uygulamaya teşvik eden faaliyetlere dahil edilir.
Çeşitlilik ve Denge:
- Farklı öğrenme stillerini dikkate alan çeşitli aktiviteler kullanılır.
Yetkinlikler:
- Kursiyerler, dil kullanımının sosyokültürel/dilsel yönlerine karşı duyarlı hale getirilir. (örn. resmiyet ve nezaket düzeyi, belirli durumlara yönelik ifadeler).
Öğrenci gelişimi:
- Kursiyerlere kişisel olarak anlamlı görevler veya projeler üstlenmeleri için fırsatlar verilir.
Değerlendirmede İlkelerimiz
Yapıcı Uyum:
- Öğretim için kullanılan aktiviteler ve değerlendirme için kullanılan standartlar arasında tutarlı bir bağlantı kurulur.
Şeffaf Kriterler:
- Hem iletişimsel başarının,hem de dil kalitesinin, CEFR tanımlayıcıları ile iletişimsel görevlerdeki performansın değerlendirilmesine göre bilgi verilir.
Tasarım:
- Testlerimiz üretim ve etkileşime ilişkin iletişimsel faaliyetleri (örneğin dinleme, okuma, sözlü ve yazılı üretim ve etkileşim) değerlendirir.
Öğrenmede Değerlendirme İlkelerimiz
Öğrenmenin Değerlendirilmesi:
- “Yapılabilir” kontrol listeleri, öz değerlendirme ve/veya akran değerlendirmesi de dahil olmak üzere belirli dönüm noktalarında (örneğin ünite sonu, dönem sonu) ilerlemeyi değerlendirmek için kullanılır.
Sonuçların Raporlanması:
- Kursiyerin ilerlemesi ve sonuçları, CEFR seviyelerine uygun şekilde, sistematik olarak raporlanır.
- Notlara ek olarak, kursiyerlere stratejiler, dil farkındalığı, çok dillilik ve kültürlerarası yeterlilik yorumları sunulur.
Sonuçların Yansıtılması:
- Başarısızlığın ve sınırlı başarının nedenleri belirlenerek, metodoloji gözden geçirilir ve bulgular kursiyerlerin ilerlemesinde kullanılır.