kalite-ilkelerimiz
15.06.2025

Kalite İlkelerimiz

Gerçek Hayattaki Hedeflere Yaklaşım İlkelerimiz

İhtiyaç Analizi:

  • Kursiyerlerin, CEFR tanımlayıcılarına göre bulundukları yer ile kurs hedeflerine ulaşmak için olmaları gereken yer arasındaki 'boşluğu' doldurmak için gerekli adımları planlanır.

Materyaller

  • Her seviyede özgün materyaller kullanarak, kursiyerlerin dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olunur.
  • Dili bağlam içinde sunan materyaller kullanılır.
  • Sınıfın dışında belirli özgün malzemelerin kullanılması teşvik edilir.

 

Uygulamada İlkelerimiz

Etkili Koşullar Yaratmak:

  • Her öğrenciyle profesyonel bir ilişki kurulur ve destekleyici bir ortam sağlanır.

Öğrenci Odağı:

  • Kurs programı takip edilirken, belirlenmiş bir programa katı bir şekilde bağlı kalmak yerine, öğrencilerin ilgisini çeken konulara esnek bir şekilde tepki verilir.

Güçlendirme:

  • Kursiyerler, iletişimsel dil stratejilerini uygulamaya teşvik eden faaliyetlere dahil edilir.

Çeşitlilik ve Denge:

  • Farklı öğrenme stillerini dikkate alan çeşitli aktiviteler kullanılır.

Yetkinlikler:

  • Kursiyerler, dil kullanımının sosyokültürel/dilsel yönlerine karşı duyarlı hale getirilir. (örn. resmiyet ve nezaket düzeyi, belirli durumlara yönelik ifadeler).

Öğrenci gelişimi:

  • Kursiyerlere kişisel olarak anlamlı görevler veya projeler üstlenmeleri için fırsatlar verilir.

 

Değerlendirmede İlkelerimiz

Yapıcı Uyum:

  • Öğretim için kullanılan aktiviteler ve değerlendirme için kullanılan standartlar arasında tutarlı bir bağlantı kurulur.

Şeffaf Kriterler:

  • Hem iletişimsel başarının,hem de dil kalitesinin, CEFR tanımlayıcıları ile iletişimsel görevlerdeki performansın değerlendirilmesine göre bilgi verilir.

Tasarım:

  • Testlerimiz üretim ve etkileşime ilişkin iletişimsel faaliyetleri (örneğin dinleme, okuma, sözlü ve yazılı üretim ve etkileşim) değerlendirir.

 

Öğrenmede Değerlendirme İlkelerimiz

Öğrenmenin Değerlendirilmesi:

  • “Yapılabilir” kontrol listeleri, öz değerlendirme ve/veya akran değerlendirmesi de dahil olmak üzere belirli dönüm noktalarında (örneğin ünite sonu, dönem sonu) ilerlemeyi değerlendirmek için kullanılır.

Sonuçların Raporlanması:

  • Kursiyerin ilerlemesi ve sonuçları, CEFR seviyelerine uygun şekilde, sistematik olarak raporlanır.
  • Notlara ek olarak, kursiyerlere stratejiler, dil farkındalığı, çok dillilik ve kültürlerarası yeterlilik yorumları sunulur.

Sonuçların Yansıtılması:

  • Başarısızlığın ve sınırlı başarının nedenleri belirlenerek, metodoloji gözden geçirilir ve bulgular kursiyerlerin ilerlemesinde kullanılır.

Bizimle İletişime Geç

soru-icon