1.GENEL DİNLEDİĞİNİ ANLAMA
A2Seviye
1.1.Konuşmanın net ve yavaş bir şekilde ifade edilmesi koşuluyla, en acil öncelikli alanlarla (örneğin, çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam) ilgili ifadeleri ve ifadeleri anlayabilir
2.DİĞER KONUŞMACILAR ARASINDAKİ KONUŞMALARI ANLAMAK
A2+Seviye
2.1.Etrafında yavaş ve net bir şekilde yürütülen tartışma konusunu genel olarak belirleyebilir.
A2 Seviye
2.2.Çok yavaş ve net bir şekilde gerçekleştirilen kısa, basit sosyal alışverişleri ana hatlarıyla takip edebilir.
3.CANLI BİR İZLEYİCİNİN ÜYESİ OLARAK DİNLEMEK
A2 Seviye
3.1.Slaytlarla, somut örneklerle veya diyagramlarla gösterilmesi, yavaş ve net bir şekilde tekrarlanarak sunulması ve konunun bilindik olması koşuluyla, çok basit, iyi yapılandırılmış bir sunum veya gösteriyi takip edebilir.
3.2.Rehberli bir tur gibi öngörülebilir bir durumda verilen basit bilgilerin ana hatlarını anlayabilir. (‘Başkanın yaşadığı yer burası')
4.DUYURU VE TALİMATLARIN DİNLENMESİ
A2+ Seviye
4.1.Yavaş ve net bir şekilde iletildiği sürece, spor, yemek pişirme vb. gibi tanıdık, günlük aktivitelere yönelik bir dizi talimatı anlayabilir ve uygulayabilir.
4.2.Yavaş ve net olması koşuluyla, basit duyuruları (örneğin bir sinema programının veya spor etkinliğinin telefon kaydı veya radyo duyurusu, bir trenin rötar yaptığı duyurusu veya bir süpermarkette hoparlörden duyurulan mesajlar) anlayabilir
A2 Seviye
4.3.Kısa, net, basit mesaj ve duyurulardaki ana fikri yakalayabilir.
4.4.X noktasından Y noktasına yürüyerek veya toplu taşımayla nasıl ulaşılacağına ilişkin basit talimatları anlayabilir.
4.5.Zamanlar, tarihler, sayılar vb. ile rutin görevler ve gerçekleştirilecek ödevler hakkındaki temel talimatları anlayabilir.
5.SES MEDYALARININ VE KAYITLARIN DİNLENMESİ
A2+ Seviye
5.1.Bir radyo röportajında insanların boş zamanlarında ne yaptıklarını söylediklerini, özellikle neyi yapmaktan hoşlandıklarını ve neyi yapmaktan hoşlanmadıklarını, yavaş ve anlaşılır konuşmaları koşuluyla anlayabilir.
A2 Seviye
5.2.Yavaş ve net bir şekilde aktarılan, öngörülebilir günlük meselelerle ilgili kısa, kaydedilmiş pasajlardan gerekli bilgileri anlayabilir ve çıkarabilir.
5.3.İnsanların net bir şekilde konuşması koşuluyla kısa radyo yayınlarından hava durumu, konser duyuruları veya spor sonuçları gibi önemli bilgileri çıkarabilir.
5.4.Hikaye yavaş ve net bir şekilde anlatıldığı sürece hikayenin önemli noktalarını anlayabilir ve olay örgüsünü takip edebilir.
6.TELEVİZYON VE FİLM İZLEMEK
A2 Seviye
6.1.Gerçek TV haberlerinin konu değişikliklerini takip edebilir ve ana içerik hakkında fikir sahibi olabilir.
7.GENEL OKUDUĞUNU ANLAMA
A2+Seviye
7.1.Bilinen konulardaki somut türden kısa, basit metinleri anlayabilir. (günlük hayatta sık sık kullanılan veya işle ilgili dillerden oluşur.)
A2 Seviye
7.2.Paylaşılan uluslararası sözcük öğelerinin bir kısmı da dahil olmak üzere, en sık kullanılan sözcükleri içeren kısa, basit metinleri anlayabilir
8.YAZIŞMALARI OKUMA
A2 Seviye
8.1.Kısa basit kişisel mektupları anlayabilir.
9.ORYANTASYON İÇİN OKUMA
A2 Seviye
9.1.Reklamlar, broşürler, menüler, referans listeleri ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde spesifik, öngörülebilir bilgiler bulabilir.
9.2.Listelerdeki belirli bilgileri bulabilir ve gerekli bilgileri izole edebilir (örneğin, bir hizmet veya esnaf bulmak için "Sarı Sayfaları" kullanabilir).
9.3.Sokak, restoran, tren istasyonu gibi halka açık yerlerde, iş yerlerinde bulunan yol tarifleri, talimatlar, tehlike uyarıları gibi gündelik tabela ve duyuruları anlayabilir.
10.BİLGİ VE TARTIŞMA İÇİN OKUYUN
A2+ Seviye
10.1.Mektuplar, broşürler ve olayları anlatan kısa gazete makaleleri gibi karşılaştığı daha basit yazılı materyallerdeki belirli bilgileri tanımlayabilir.
10.2.Günlük konuları (örneğin yaşam tarzı, hobiler, spor, hava durumu) ele alan kısa metinlerin ana noktalarını anlayabilir.
A2 Seviye
10.3.Kişileri, yerleri, günlük yaşamı, kültürü vb. anlatan metinleri basit bir dille yazılması koşuluyla anlayabilir.
10.4.Resimli broşür ve haritalarda verilen bilgileri anlayabilir. (Bir şehrin veya bölgenin başlıca turistik mekanları.)
10.5.Basit bir dille yazılmış olması ve öngörülemeyen ayrıntılar içermemesi koşuluyla, kendi alanıyla ilgili kısa bir olgusal açıklamayı veya raporu anlayabilir.
11.TALİMATLARI OKUYUN
A2 Seviye
11.1.Günlük yaşamda karşılaşılan umumi telefon gibi ekipmanlarla ilgili basit talimatları anlayabilir.
11.2.Resimli olması ve sürekli metin halinde yazılmaması koşuluyla basit, kısa talimatları anlayabilir.
11.3.Özellikle en önemli adımları gösteren resimler varsa, basit bir tarifi uygulayabilir
12.BOŞ AKTİVİTE OLARAK OKUMAK
A2+ Seviye
12.1.Kısa dergi raporlarında veya somut gündelik konularla (örneğin hobiler, spor, boş zaman etkinlikleri, hayvanlar) ilgilenen kılavuz yazılarında vurgulanan ana noktaları anlayabilir.
A2 Seviye
12.2.Birinin hayatına dair basit kelimelerle yazılmış kısa anlatıları ve açıklamaları anlayabilir.
13.İPUÇLARINI TANIMLAMA VE ÇIKARMA (Sözlü ve Yazılı)
A2+ Seviye
13.1.Bilinmeyen kelimelerin olası anlamını bağlamdan çıkarmak için, somut türden günlük konularla ilgili kısa metinlerin ve ifadelerin genel anlamı hakkındaki fikri kullanabilir.
13.2.Rutin günlük bağlamlarda kullanılan kısa ifadelerdeki alışılmadık kelimelerin anlamlarını çıkarmak için bilinen kelimeleri tanıma becerisinden yararlanabilir.
14.GENEL SÖZLÜ ÜRETİM
A2 Seviye
14.1.İnsanların, yaşam veya çalışma koşullarının, günlük rutinlerin basit bir tanımını veya sunumunu yapabilir. (bir listeye bağlı basit ifadeler ve cümlelerden oluşan kısa bir dizi olarak beğeniler/beğenilmemeler vb.)
15.SÜREKLİ MONOLOG: Deneyimi Tanımlamak
A2+Seviye
15.1.Basit bir nokta listesiyle bir hikaye anlatabilir veya bir şeyi anlatabilir.
15.2. Çevresinin günlük yönlerini tanımlayabilir. (insanlar, yerler, bir iş veya eğitim deneyimi)
A2/A2+ Seviye
15.3.Olay ve aktivitelerin kısa ve temel tanımlarını verebilir.
15.4.Planları ve düzenlemeleri, alışkanlıkları ve rutinleri, geçmiş etkinlikleri ve kişisel deneyimleri anlatabilir.
15.5.Nesneler ve sahip olunan şeyler hakkında kısa açıklamalar yapmak ve bunları karşılaştırmak için basit tanımlayıcı bir dil kullanabilir.
15.6.Bir şeyin neyi sevdiğini veya neyi sevmediğini açıklayabilir.
A2 Seviye
15.7.Ailesini, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini, mevcut veya en son işini tanımlayabilir.
15.8.İnsanları, yerleri ve eşyaları basit terimlerle tanımlayabilir.
16.SÜREKLİ MONOLOG: Bilgi verme
A2 Seviye
16.1.'Sağa dön' ve 'düz git' gibi temel ifadelerin yanı sıra 'ilk', 'sonra' ve 'sonraki' gibi sıralı bağlaçları kullanarak bir yerden bir yere basit talimatlar verebilir.
17.İZLEYİCİLERE HESAP VERMEK
A2 Seviye
17.1.Bilinen bir konu hakkında kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilir.
18.GENEL YAZILI ÜRETİM
A2 Seviye
18.1.'Ve', 'ama' ve 'çünkü' gibi basit bağlaçlarla bağlantılı bir dizi basit ifade ve cümle yazabilir.
19.YARATICI YAZARLIK
A2+ Seviye
19.1.Çevresinin günlük yönleri hakkında yazabilir. (Bağlantılı cümlelerde insanlar, yerler, bir iş veya çalışma deneyimi.)
19.2.Olayların, geçmiş etkinliklerin ve kişisel deneyimlerin çok kısa ve temel tanımlarını yazabilir.
19.3.Basit bir hikaye anlatabilir (örneğin, bir tatildeki olaylar veya uzak gelecekteki yaşam hakkında).
A2 Seviye
19.4.Ailesi, yaşam koşulları, eğitim geçmişi, mevcut veya en son işi hakkında bir dizi basit kalıp ve cümle yazabilir.
19.5.İnsanlar hakkında kısa, basit hayali biyografiler ve basit şiirler yazabilir
19.6.Basit, somut sözcükler ve 've', 'ama' ve 'çünkü' gibi basit bağlaçlar içeren basit ifadeler ve cümleler kullanarak etkinlikleri (örneğin günlük rutin, geziler, sporlar, hobiler), insanları ve yerleri anlatan günlük girişleri yazabilir.
19.7.Bir sözlüğe ve referanslara (örneğin bir ders kitabındaki fiil zamanları tabloları) başvurabilmesi koşuluyla, bir öyküye giriş yazabilir veya öykünün devamını yazabilir.
20.YAZILI RAPORLAR VE MAKALELER
A2 Seviye
20.1.Kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili (örneğin yaşam tarzları ve kültür, hikayeler) izlenimlerini ve fikirlerini, temel gündelik sözcükleri ve ifadeleri kullanarak yazılı olarak aktarabilir.
21.MUHALEFETÇİYİ ANLAMAK
A2 / A2+ Seviye
21.1.Zaman zaman tekrarlanmasını veya yeniden formüle edilmesini isteyebilmesi koşuluyla, kendisine yöneltilen bildik konulardaki açık ve standart konuşmayı genel olarak anlayabilir.
A2 Seviye
21.2.Basit günlük konuşmalarda kendisine açıkça, yavaşça ve doğrudan söylenenleri anlayabilir; eğer konuşmacı zahmete katlanırsa, anlaşılması sağlanabilir.
22.KONUŞMA
A2+ Seviye
22.1.Zaman zaman tekrarlanmasını veya yeniden formüle edilmesini isteyebilmesi koşuluyla, kendisine yöneltilen bildik konulardaki açık ve standart konuşmayı genel olarak anlayabilir.
22.2.İlgilendiği konularla ilgili rutin bağlamlardaki kısa konuşmalara katılabilir.
22.3.Basit ifadelerle nasıl hissettiğini ifade edebilir ve teşekkür edebilir.
A2 Seviye
22.4.Çok kısa sosyal alışverişleri idare edebilir ancak konuşmayı kendi isteğiyle sürdürebilecek kadar nadiren anlayabilir, ancak konuşmacının bu zahmete girip girmeyeceğini anlaması sağlanabilir.
22.5.Basit, günlük kibar selamlama ve hitap şekillerini kullanabilir.
22.6.Akranlarıyla, meslektaşlarıyla veya ev sahibi ailenin üyeleriyle basit bir dille sohbet edebilir, çoğu rutin meseleyle ilgili sorular sorabilir ve yanıtları anlayabilir.
22.7.Davet, öneri ve özür yapabilir ve bunlara yanıt verebilir.
22.8.Çok temel kalıp ifadeleri kullanarak nasıl hissettiğini ifade edebilir
22.9.Neyi sevdiğini ve neyi sevmediğini söyleyebilir.
23.RESMİ TARTIŞMA (arkadaşlarla)
A2+ Seviye
23.1.Etrafında yavaş ve net bir şekilde yürütülen tartışmanın konusunu genel olarak belirleyebilir.
23.2.Akşam, hafta sonu ne yapılacağını tartışabiliriz.
22.3.Başkalarıyla aynı fikirde olabilir ve aynı fikirde olmayabilir.
A2 Seviye
23.4.Açıkça, yavaş ve doğrudan ele alındığında günlük pratik konuları basit bir şekilde tartışabilir.
23.5.Ne yapılacağını, nereye gidileceğini tartışabilir ve buluşma düzenlemeleri yapabilir.
23.6.Düşüncelerini sınırlı bir şekilde ifade edebilir.
24.AMAÇ ODAKLI İŞBİRLİĞİ (örneğin bir mobilya takımının montajı, bir belgenin tartışılması, bir etkinliğin düzenlenmesi vb.)
A2+ Seviye
24..1.Basit, rutin görevleri gereksiz çaba harcamadan yönetebilecek kadar anlayabilir, anlamadığında çok basit bir şekilde tekrarlanmasını isteyebilir.
25.MAL VE HİZMET ELDE ETMEK
A2+ Seviye
25.1.Seyahat, konaklama, yemek yeme ve alışveriş gibi günlük yaşamın ortak yönleriyle ilgilenebilir.
A2 Seviye
25.2.Günlük mal ve hizmetleri isteyebilir ve sağlayabilir.
25.3.Seyahatle ilgili basit bilgiler alabilir, toplu taşıma araçlarını kullanabilir: otobüs, tren ve taksiler, yol tarifi sorup verebilir ve bilet satın alabilir.
25.4.Miktar, sayı, fiyat vb. konularda bilgi verebilir ve alabilir.
25.5.Ne istediğini belirterek, fiyatını sorarak basit alışverişler yapabilir.
25.6.Yemek sipariş edebilir
26.BİLGİ DEĞİŞİMİ
A2+ Seviye
26.1.Basit, rutin alışverişleri gereksiz çaba harcamadan yönetebilecek kadar anlayabilir.
26.2.Alışkanlıklar ve rutinler hakkında sorular sorup cevaplayabilir.
26.2.Eğlenceler ve geçmiş aktivitelerle ilgili sorular sorabilir ve cevaplayabilir.
A2/A2+ Seviye
26.3.Planlar ve niyetler hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir.
26.4.Basit yönergeleri ve talimatları verebilir ve takip edebilir. (bir yere nasıl gidileceğini açıklayın.)
A2 Seviye
26.5.Basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir
26.6.Tanıdık ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilir.
A2/A2+ Seviye
26.7.İş yerinde ve boş zamanlarında neler yaptıklarıyla ilgili sorular sorabilir ve cevaplayabilir
Bir haritaya veya plana atıfta bulunarak yol tarifi isteyebilir ve verebilir.
26.8.Kişisel bilgi isteyebilir ve sağlayabilir.
27.TELEKOMÜNİKASYONU KULLANMAK
A2 Seviye
27.1.Tekrar ve açıklamalar verildiğinde, bilinen bir kişiyle tahmin edilebilir bir konu hakkında kısa, basit bir telefon görüşmesine katılabilir. (varış saatleri, buluşma düzenlemeleri.)
27.2.Basit bir telefon mesajını anlayabilir (örneğin, 'Uçağım gecikti. Saat 10'da varacağım.'), mesajın ayrıntılarını doğrulayabilir ve telefonla ilgili diğer kişilere iletebilir.
28.YAZIŞMA
A2 Seviye
28.1.Teşekkür ve özür ifade eden çok basit kişisel mektuplar yazabilir.
A2 / A2+ Seviye
28.2.Kısa, basit notlar, e-postalar ve metin mesajları yazabilir (örneğin bir daveti göndermek veya yanıtlamak, bir düzenlemeyi onaylamak veya değiştirmek için).
28.3.Rutin nitelikteki kişisel bilgileri, örneğin kısa bir e-posta veya kendisini tanıtan bir mektupla iletebilir.
29.NOTLAR, MESAJLAR VE FORMLAR
A2 Seviye
29.1.Acil ihtiyaç duyulan alanlardaki konularla ilgili kısa, basit notlar ve mesajlar yazabilir.
29.2.Günlük formların çoğunda kişisel ve diğer ayrıntıları doldurabilir. (Vize veya vize muafiyetini talep etmek, banka hesabı açmak, teslimatı taahhüt edilen bir mektup göndermek vb.)
30.DÖNÜŞ ALMA
A2 / A2+ Seviye
30.1.Basit, yüz yüze konuşmayı başlatabilir, sürdürebilir ve kapatabilir.
A2Seviye
30.2.1.Ne zaman takip ettiğini belirtebilir.
31.AÇIKLAMA İSTİYORUZ
A2+ Seviye
31.1.Anlamadığı zaman çok basit bir şekilde tekrarını isteyebilir.
31.2.Sıradan ifadeler kullanılarak anlaşılmayan anahtar kelimeler veya ifadeler hakkında açıklama isteyebilir.
A2Seviye
31.1.Takip etmediğini söyleyebiliriz.
31.2.Anlamadığını işaret edebilir ve bir kelimenin hecelenmesini isteyebilir.
32.DİLBİLGİSİ DOĞRULUĞU
A2 Seviye
32.1.Bazı basit yapıları doğru kullanır, ancak yine de sistematik olarak temel hatalar yapar. (örneğin zamanları karıştırma ve anlaşmayı işaretlemeyi unutma eğilimi gösterir; yine de genellikle ne söylemeye çalıştığı açıktır.)
33.SOSYOLİNGUİSTİK UYGUNLUK
A2+ Seviye
33.1.En basit ifadeleri kullanarak ve temel rutinleri takip ederek basit ama etkili bir şekilde sosyalleşebilir.
A2 Seviye
33.2.Günlük kibar selamlama ve hitap şekillerini kullanarak çok kısa sosyal alışverişleri gerçekleştirebilir. Davet, öneri, özür vb. yapabilir ve bunlara yanıt verebilir.
34.DÖNÜŞ ALMA
A2 Seviye
34.1.Basit, yüz yüze konuşmayı başlatabilir, sürdürebilir ve kapatabilir.
A2/A2+ Seviye
34.2.Basit bir nokta listesiyle bir hikaye anlatabilir veya bir şeyi anlatabilir.