1.GENEL DİNLEDİĞİNİ ANLAMA
A2+ Seviye
1.1.Çoğu alanla ilgili cümleleri ve ifadeleri anlayabilir. (acil öncelik (örn. çok temel kişisel ve aile bilgileri, alışveriş, yerel coğrafya, istihdam), konuşmanın net olması şartıyla ve yavaşça eklemlendi.)
2.DİĞER KONUŞMACILAR arasındaki KONUŞMAYI ANLAMA
A2+ Seviye
2.1.Genel olarak etrafındaki tartışma konusunu tanımlayabilir. (yani yavaş ve net bir şekilde yürütülür.)
A2 Seviye
2.2.Çok kısa, basit sosyal değişimleri ana hatlarıyla takip edebilir. (yavaş ve net bir şekilde.)
3.CANLI DİNLEYİCİNİN BİR ÜYESİ OLARAK DİNLEME
A2+ Seviye
3.1.Bir gösteri veya sunumun genel taslağını takip edebilir. (mesajın yavaşça ifade edildiği tanıdık veya öngörülebilir konu ve açıkça basit bir dilde ve görsel destek var (örneğin slaytlar, bildiriler).
A2 Seviye
3.2.Çok basit, iyi yapılandırılmış bir sunum veya gösteriyi takip edebilir. (slaytlar, somut örnekler veya diyagramlarla gösterilmesi şartıyla, tekrarlama ile yavaş ve net bir şekilde iletilir ve konu aşinadır.)
3.3.Öngörülebilir bir şekilde verilen basit bilgilerin ana hatlarını anlayabilir. (rehberli bir tur gibi bir durum, örneğin 'Başkanın bulunduğu yer burasıdır hayatlar.)’
4.DUYURULARI VE TALİMATLARI DİNLEME
A2+ Seviye
4.1.Tanıdık, her gün için bir dizi talimatı anlayabilir ve takip edebilir. (spor, yemek pişirme vb. Aktiviteler. yavaş teslim edilmeleri şartıyla ve açıkça.)
4.2.Basit duyuruları anlayabilir. ((örneğin bir telefon bir sinema programının veya sporun kaydı veya radyo duyurusu olay, bir trenin geciktiğine dair bir duyuru veya mesajlar bir süpermarkette hoparlör tarafından duyurulur), teslimatın yapılması şartıyla yavaş ve net.)
4.3.Ana noktayı kısa, net, basit mesajlarla yakalayabilir. (duyurular.)
Seviye A2 / A2 +
4.4.X'ten Y'ye nasıl ulaşılacağı ile ilgili basit yönleri anlayabilir . (yaya veya toplu taşıma.)
4.5.Saatler, tarihler, sayılar vb. İle ilgili temel talimatları anlayabilir. (yapılacak rutin görevler ve ödevler hakkında.)
5.SESLİ ORTAM VE KAYITLARI DİNLEME RADYO VE SES KAYITLARINI DİNLEME
A2+ Seviye
5.1.Kısa radyoda yer alan en önemli bilgileri anlayabilir. (ilgilenilen mal ve hizmetlerle ilgili reklamlar (ör. CD'ler, videolar oyunlar, seyahat vb.).)
5.2.Bir radyo röportajında insanların özgürlüklerinde ne yaptıklarını söylediklerini anlayabilir. (zaman, özellikle yapmaktan hoşlandıkları ve yapmaktan hoşlanmadıkları şeyler, yavaş ve net konuşmaları şartıyla.)
5.3.Kısaca temel bilgileri anlayabilir ve ayıklayabilir. (kaydedilmiş pasajlar tahmin edilebilir günlük meselelerle ilgilenir yavaş ve net bir şekilde teslim edildi.)
5.4.Aşağıdakiler gibi kısa radyo yayınlarından önemli bilgiler çıkarabilir. (sağlanan hava durumu tahmini, konser duyuruları veya spor sonuçları insanların açıkça konuştuğunu.)
5.5.Bir hikayenin önemli noktalarını anlayabilir ve takip etmeyi başarabilir. (arsa, hikayenin yavaş ve net bir şekilde anlatılması şartıyla.)
6.TELEVİZYON VE FİLM İZLEMEK
A2+ Seviye
6.1.Olayları, kazaları bildiren TV haber öğelerinin ana noktasını belirleyebilir. (vb. görselin yorumu desteklediği yer.)
Seviye A2 / A2 +
6.2.Bir film için bir TV reklamını veya fragmanını veya sahnesini takip edebilir. (aktörlerin ne hakkında konuştuğunu anlamak, görüntüler anlamada büyük bir yardımcıdır ve teslimat açıktır ve nispeten yavaş.)
7.GENEL OKUDUĞUNU ANLAMA
A2 Seviye
7.1.En yüksek frekansı içeren kısa, basit metinleri anlayabilir. (paylaşılan uluslararası kelime dağarcığının bir kısmı dahil olmak üzere kelime bilgisi öğeler.)
8.YAZIŞMALARI OKUMA
A2+ Seviye
8.1.Standart rutin mektup ve faksların temel türlerini anlayabilir. ((sorular, siparişler, onay mektupları vb.) tanıdık konularda.)
8.2.İçinde bulunduğu basit bir kişisel mektubu, e-postayı veya gönderiyi anlayabilir. (yazı yazan kişi tanıdık konulardan (arkadaşlar veya arkadaşlar gibi) bahsediyor. aile) veya bu konularda sorular sormak.)
A2 Seviye
8.3.Kısa basit kişisel mektupları anlayabilir.
9.ORYANTASYON İÇİN OKUMA
A2+ Seviye
9.1.Belirli bilgileri pratik, somut, öngörülebilir metinlerde bulabilir. ((ör. seyahat rehberleri, yemek tarifleri), basit yazılmış olmaları koşuluyla dil.)
9.2.Temel bilgileri kısa ve basit açıklamalarla anlayabilir. (broşürlerdeki ve web sitelerindeki ürünler (ör. taşınabilir dijital cihazlar, kameralar, vb.).)
A2 Seviye
9.3.Basit günlük materyallerde spesifik, öngörülebilir. (bilgiler bulabilir reklamlar, prospektüsler, menüler, referans listeleri ve tarifeler.)
9.4.Listelerde belirli bilgileri bulabilir ve bilgileri izole edebilir. (bir hizmet veya esnaf bulmak için "Sarı Sayfaları" kullanın).
9.5.Günlük işaretleri ve bildirimleri vb. anlayabilir. (halka açık yerlerde, böyle sokaklar, restoranlar, tren istasyonları, işyerlerinde olduğu gibi talimatlar, talimatlar, tehlike uyarıları. örneğin kamuya açık bildirimler okuldaki yerler.)
10.BİLGİ VE ARGÜMAN İÇİN OKUMA
A2+ Seviye
10.1.Daha basit yazılı materyallerde belirli bilgileri tanımlayabilir. (mektuplar, broşürler ve kısa gazete makaleleri gibi karşılaşmalar olayları tanımlamak.)
Seviye A2 / A2 +
10.2.Kısa gazete raporlarında ana bilgileri seçebilir veya figürlerin, isimlerin, illüstrasyonların ve başlıkların oynadığı basit makaleler metnin anlamını önemli bir rol oynar ve destekler.
10.3.Kısa metinlerin gündelik hayatla ilgili temel noktalarını kavrayabilir. (konular (ör. Yaşam tarzı, hobiler, spor, hava durumu).)
A2 Seviye
10.4.İnsanları, mekanları, gündelik hayatı anlatan metinleri anlayabilir. (ve kültür, vb., basit bir dilde yazılmış olmaları şartıyla.)
10.5.Resimli broşür ve haritalarda verilen bilgileri anlayabilir. (örneğin, bir şehrin veya bölgenin başlıca turistik yerleri.kısa bir olgusal açıklamayı anlayabilir veya kendi içinde rapor verebilir alan, basit bir dilde yazılmış olması ve içermemesi koşuluyla öngörülemeyen detay.)
10.6.Konularla ilgili kısa haberlerdeki ana noktaları anlayabilir. (kişisel ilgi (örneğin spor, ünlüler).)
10.7.İnsanların kendileri hakkında söylediklerinin çoğunu anlayabilir. (kişisel ilan. ya da diğer insanlarda beğendiklerini ve söylediklerini yayınlayın.)
11.OKUMA talimatları
A2+ Seviye
11.1.Güvenlik gibi düzenlemeleri şu şekilde ifade edildiğinde anlayabilir. (basit bir dil.)
11.2.Adım adım gösterilen kısa yazılı talimatları anlayabilir. (örn. yeni teknolojiyi kurmak için).
A2 Seviye
11.3.Karşılaşılan ekipmanlarla ilgili basit talimatları anlayabilir. (günlük yaşam - halka açık bir telefon gibi.)
Seviye A2 / A2 +
11.4.Olması şartıyla basit, kısa talimatları anlayabilir. (resimli ve sürekli metinle yazılmamış.)
11.5.Özellikle gösterilecek resimler varsa, basit bir tarifi takip edebilirsiniz. (en önemli adımlar.)
12.BOŞ ZAMAN ETKİNLİĞİ OLARAK OKUMA
A2+ Seviye
12.1.Kısa, basit hikayeler ve çizgi roman okuyabilecek kadar anlayabilir. (her gün yüksek frekansta yazılmış tanıdık, somut durumları dahil etmek dil)
12.2.Kısa dergi raporlarında yapılan ana noktaları anlayabilir. (veya somut günlük konularla ilgilenen kılavuz girişleri (ör. hobiler, spor, boş zaman etkinlikleri, hayvanlar).)
A2 Seviye
12.3.Birinin hayatının kısa anlatılarını ve tanımlarını anlayabilir. (bunlar basit kelimelerle yazılmıştır.)
12.4.Bir fotoğraf hikayesinde neler olduğunu anlayabilir. ((örneğin bir yaşam tarzında dergi) ve karakterlerin neye benzediğine dair bir izlenim oluşturur.)
12.5.Kısaca verilen bilgilerin çoğunu anlayabilir. (bir kişinin tanımı (örneğin bir ünlü)).
12.6.Bir olayı bildiren kısa bir makalenin ana noktasını anlayabilir. (bu öngörülebilir bir örüntüyü takip eder (ör. Oscar), olması şartıyla açıkça basit bir dille yazılmış.)
13.GENEL SÖZLÜ ÜRETİM GENEL SÖZLÜ ÜRETİM
A2 Seviye
13.1.Yaşayan veya yaşayan insanların basit bir tanımını veya sunumunu yapabilir. (çalışma koşulları, günlük rutinler. beğenme / beğenmeme vb. kısa bir dizi olarak bir listeye bağlı basit ifadeler ve cümleler.)
14.SÜREKLİ MONOLOG: Deneyimi Tanımlama
A2+ Seviye
14.1.Bir hikaye anlatabilir veya basit bir nokta listesinde bir şeyi tanımlayabilir.
A2 / A2 + Seviye
14.2.Çevresinin günlük yönlerini, örneğin insanları tanımlayabilir. (yerler, bir iş veya çalışma deneyimi.)
14.3.Etkinlik ve etkinliklerin kısa, temel tanımlarını verebilir.
14.4.Plan ve düzenlemeleri, alışkanlıkları ve rutinleri, geçmişi tanımlayabilir. (etkinlikler ve kişisel deneyimler.)
14.5.Hakkında kısa açıklamalar yapmak için basit açıklayıcı bir dil kullanabilir. (nesneleri ve mülkleri karşılaştırın.)
14.6.Bir konuda neyi sevdiğini veya neyi sevmediğini açıklayabilir.
A2 Seviye
14.7.Ailesini, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini tanımlayabilir. (mevcut veya en son iş.)
A2 / A2 + Seviye
14.8.İnsanları, yerleri ve mülkleri basit terimlerle tanımlayabilir.
14.9.Neyin iyi olduğunu ve neyin iyi olmadığını söyleyebilir. (örneğin spor, oyunlar, beceriler, konular).
14.10.Hafta sonu ne yapmayı planladığı hakkında kısaca konuşabilir. (veya tatillerde.)
15. KİTLELERE HİTAP ETMEK
A2+ Seviye
15.1.Tanıdık bir konuda kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilir.
16.GENEL yazılı ÜRETİM
A2 Seviye
16.1.Basit ile bağlantılı bir dizi basit cümle ve cümle yazabilir bağlayıcılar. (‘ve’, ‘ama’ ve ’ çünkü.’)
17.YARATICI YAZARLIK
A2+ Seviye
17.1.Çevresinin günlük yönleri hakkında yazabilir. (örneğin insanlar, bağlantılı cümlelerde yer, iş veya çalışma deneyimi.)
17.2.Olayların, geçmiş etkinliklerin çok kısa, temel tanımlarını yazabilir. (kişisel deneyimler.)
Seviye A2 / A2 +
17.3.Basit bir hikaye anlatabilir. (örneğin, bir tatildeki olaylar veya yaşam hakkında uzak gelecek).
A2 Seviye
17.4.Aileleri hakkında bir dizi basit cümle ve cümle yazabilir. (yaşam koşulları, eğitim geçmişi, mevcut veya en son iş.)
17.5.Kısa, basit hayali biyografiler ve basit şiirler yazabilir. (insanlar hakkında.)
17.6.Aktiviteleri tanımlayan günlük girişleri yazabilir. ((örneğin günlük rutin, geziler, spor, hobiler), insanlar ve yerler, temel kullanım, somut kelime bilgisi ve basit ifadeler ve basit cümleler ‘ve’, ‘ama’ ve ‘ çünkü gibi bağlayıcılar.)’
17.7.Sağlanan bir hikayeye giriş yazabilir veya bir hikayeye devam edebilir bir sözlüğe ve referanslara başvurabilir (ör. fiil tabloları bir ders kitabındaki zamanlar).
18.YAZILI RAPORLAR VE DENEMELER
A2+ Seviye
18.1.Tanıdık ilgi alanlarına ilişkin basit metinler yazabilir. (bağlantı kurabilir ‘ve’, ‘çünkü’ veya ‘o zaman' gibi bağlayıcıları olan cümleler.)’
19.GENEL KONUŞMA ETKİLEŞİMİ
A2 Seviye
19.1.Basit ve rutin görevler gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. (yapılması gereken tanıdık ve rutin konular hakkında doğrudan bilgi alışverişi iş ve boş zaman ile. Çok kısa sosyal değişimleri halledebilir ama konuşmayı devam ettirecek kadar nadiren anlayabilir kendi isteğiyle.)
20.MUHATABI ANLAMAK
A2+ Seviye
20.1.Olmadan basit, rutin değişimleri yönetecek kadar anlayabilir. (gereksiz çaba.)
A2 Seviye
20.2.Kendisine söylenenleri açık, yavaş ve doğrudan anlayabilir basit günlük konuşma; anlamak için yapılabilir. (eğer konuşmacı sorunu çözebilir.)
21.KONUŞMA
A2+ Seviye
21.1. Genel olarak tanıdık konularda net, standart konuşmayı anlayabilir kendisine yöneltilen, tekrarlama isteğinde bulunabilmesi koşuluyla veya zaman zaman yeniden formüle etmek. Konularla ilgili rutin bağlamlarda kısa konuşmalara katılabilir
21.2.Nasıl hissettiğini basit terimlerle ifade edebilir ve teşekkürlerini ifade edebilir.
21.3.Bir iyilik isteyebilir (örneğin bir şey ödünç verebilir), bir iyilik sunabilir ve birisi
kendisine bir iyilik yapmasını isterse cevap verebilir.
A2 Seviye
21.4.Çok kısa sosyal değişimleri halledebilir, ancak nadiren yapabilir. (konuşmayı kendi isteğiyle sürdürecek kadar anlayın, her ne kadar konuşmacının kabul edip etmeyeceğini anlaması sağlanabilse de sorun.)
21.5.Basit günlük kibar selamlama ve hitap biçimlerini kullanabilir.
21.6. Akranları, meslektaşları veya üyeleriyle basit bir dilde sohbet edebilir ev sahibi aile, soru sorma ve ilgili cevapları anlama işlerin çoğuna. Davet, öneri ve özürlerde bulunabilir ve bunlara yanıt verebilir.
A2 / A2 +
21.7. Çok temel hisse senedi ifadelerini kullanarak nasıl hissettiğini ifade edebilir.
21.8. Neyi sevdiğini ve neyi sevmediğini söyleyebilir.
22.GAYRİ RESMİ TARTIŞMA (ARKADAŞLARLA)
A2+ Seviye
22.1.Genel olarak etrafındaki tartışma konusunu tanımlayabilir yavaş ve net bir şekilde yürütülür.
22.2.Basit kullanarak fikir alışverişinde bulunabilir. (şeyleri ve insanları karşılaştırabilir dil.)
22.3.Akşamları, hafta sonları ne yapılacağını tartışabilir.
22.4.Önerilerde bulunabilir ve yanıt verebilir.
22.5.Başkalarıyla aynı fikirde olabilir ve aynı fikirde olmayabilir.
A2 Seviye
22.6.Günlük pratik konuları basit bir şekilde tartışabilir. (açıkça, yavaş ve doğrudan ele alındı.)
22.7.Ne yapılacağını, nereye gidileceğini tartışabilir ve buluşmak için düzenlemeler yapabilir.
22.8.Görüşlerini sınırlı bir şekilde ifade edebilir.
23.HEDEFE yönelik İŞBİRLİĞİ (ör. bir mobilya setinin montajı, bir belgeyi tartışmak, bir etkinlik düzenlemek vb.)
A2+ Seviye
23.1.Basit ifadeler kullanarak basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. (basit bilgi almak ve tartışmak için bir şeyler isteyin ve sağlayın sonra ne yapmalı.)
24.MAL VE HİZMET ALIMI
A2+ Seviye
24.1.Seyahat gibi günlük yaşamın ortak yönleriyle başa çıkabilir. (konaklama, yemek ve alışveriş.)
Seviye A2 / A2 +
24.2.Öngörülebilir günlük durumlarda etkileşime girebilir. ((örneğin bir postane, bir istasyon, bir dükkan), çok çeşitli basit kelimeler ve ifadeler kullanarak.)
A2 Seviye
24.3.Seyahat hakkında basit bilgiler alabilir, toplu taşıma araçlarını kullanabilir. (otobüsler, trenler ve taksiler, yol tarifi isteyin ve verin ve bilet satın alın.)
24.4.Dükkanlarda bir şeyler sorabilir ve basit işlemler yapabilir. (posta gönderebilir ofisler veya bankalar.)
24.5.Miktarlar, sayılar, fiyatlar hakkında bilgi verebilir ve alabilir vb.
24.6.Ne istendiğini belirterek ve ne istendiğini sorarak basit alımlar yapabilir. (fiyat.) 24.7.Bir yemek sipariş edebilir.
25.BİLGİ ALIŞVERİŞİ
A2+ Seviye
25.1.Pratik günlük taleplerle başa çıkabilir. (öğrenmek ve iletmek basit olgusal bilgiler.)
25.2.Alışkanlıklar ve rutinler hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir. 25.3.Eğlenceler ve geçmiş aktiviteler hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir. 25.4.Basit talimatlar ve talimatlar verebilir ve takip edebilir. (örneğin açıklayabilir bir yere nasıl gidilir.)
A2 / A2 + Seviye
25.5.Basit ve rutin görevler gerektiren basit ve rutin görevlerde iletişim kurabilir. (doğrudan bilgi alışverişi.)
25.6.Tanıdık ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilir (maddeler.)
25.7.İş yerinde ve ücretsiz olarak ne yaptıkları hakkında sorular sorabilir ve cevaplayabilir. (zaman.)
25.8.Bir harita veya plana atıfta bulunarak yol tarifi isteyebilir ve verebilir.
25.9.Bir etkinlikle ilgili basit sorular sorabilir ve yanıtlayabilir. (örneğin nerede olduğunu sorabilir ve ne zaman gerçekleştiğini, orada kim olduğunu ve nasıl olduğunu.)
26.TELEKOMÜNİKASYON KULLANIMI
A2 Seviye
26.1.Tekrarlama ve açıklamalar verildiğinde kısa, basit bir şekilde katılabilir mi tahmin edilebilir. (bir konuda bilinen bir kişiyle telefon görüşmesi, ör. varış saatleri, buluşacak düzenlemeler.)
27.GENEL YAZILI ETKİLEŞİM
A2 Seviye
27.1.Aşağıdaki alanlardaki konularla ilgili kısa, basit kalıplaşmış notlar yazabilir. (acil ihtiyaç.)
28.YAZIŞMA YAZIŞMALARI
A2+ Seviye
28.1.Kısa mesaj, e-posta veya kısa harflerle bilgi alışverişi yapabilir. (diğer kişinin sahip olduğu soruları yanıtlamak (örneğin yeni bir ürünle ilgili veya etkinlik))
A2 Seviye
29.Teşekkür ve özür dileyen çok basit kişisel mektuplar yazabilir.
29.1.Kısa, basit notlar, e-postalar ve kısa mesajlar yazabilir. (ör. veya bir düzenlemeyi onaylamak veya değiştirmek için bir daveti yanıtlayın).
29.2.Bir tebrik kartına kısa bir metin yazabilir. (örneğin birinin doğum günü için veya onlara mutlu bir Yeni Yıl dilemek için).
29.3.Rutin nitelikteki kişisel bilgileri, örneğin kendisini tanıtan kısa e-posta veya mektup yazabilir.
30.NOTLAR, MESAJLAR VE FORMLAR
A2 Seviye
30.1.Konularla ilgili kısa, basit notlar ve mesajlar yazabilir. (acil ihtiyaç alanları.)
30.2.Olaylar ve ilgili tarih ve saatler hakkında basit notlar hazırlayabilir. (hatırlaması gerekir (örn. yapılan düzenlemeler, bir çalışma programı, bir çalışma takvimi.)) 30.3.Çoğu günlük formla ilgili kişisel ve diğer ayrıntıları doldurabilir. (örn. bir banka hesabı açmak, mektup göndermek için vize veya vizeden feragat talebinde bulunun kayıtlı teslimat vb.)
31. İŞBİRLİĞİ
A2+ Seviye
31.1.Konuştuğu kişinin neyi anladığından emin olabilir. (kontrol etmek için uygun sorular sorarak demek istiyor.)
32.AÇIKLAMA İSTEMEK
A2+ Seviye
32.1.Anlamadığı zaman tekrarını çok basit bir şekilde isteyebilir.
32.2.Anlaşılmayan anahtar kelimeler veya ifadeler hakkında açıklama isteyebilir. (hisse senedi ifadelerini kullanma.)
A2 Seviye
32.3.Takip etmediğini söyleyebilirim.
32.4.Anlaşılmamaya işaret edebilir ve bir kelimenin hecelenmesini isteyebilir.
33.KELİME ARALIĞI
A2 Seviye
33.1. Basit hayatta kalma ihtiyaçlarıyla başa çıkmak için yeterli kelime dağarcığına sahiptir.
34. GENEL FONOLOJİK KONTROL
A2 Seviye
33.2. Konuştuğu diğer dil (ler)in stres üzerindeki güçlü etkisi, ritim ve tonlama anlaşılabilirliği etkileyerek işbirliği gerektirebilir muhataplardan. (Bununla birlikte, tanıdık kelimelerin telaffuzu açıktır.)
34.SOSYOLİNGUİSTİK UYGUNLUK
A2+ Seviye
34.1.Temel dil işlevlerini yerine getirebilir ve bunlara yanıt verebilir. (bilgi alışverişi ve talepler ile görüş bildirme ve basit bir şekilde tutumlar.)
A2 Seviye
34.2.Günlük kibar formları kullanarak çok kısa sosyal değişimleri halledebilir (selamlaşma ve hitap. Davetiyeleri yapabilir ve yanıtlayabilir, öneriler, özürler vb.)
35.TEMATİK GELİŞİM
A2+ Seviye
35.1.Bir hikaye anlatabilir veya basit bir nokta listesinde bir şeyi tanımlayabilir.